Ciągnik Belarus

1523.3 158KM

MTZ BELARUS 1523.3 158KM

Podstawowe informacje

Model MTZ BELARUS 1523.3 jest wyposażony w wydajny, sześciocylindrowy turbodołdowany silnik MM D-260.1S2 o mocy znamionowej 158KM, na zwykłej rzędowej pompie wtryskowej. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 250l. Oszczędny silnik MMZ o pojemności 7120 ogranicza zużycie paliwa.

Skrzynia biegów w 1523.3

Ciągnik posiada w pełni zsynchronizowaną, czterozakresową, manualną skrzynię biegów (16 biegów do przodu, 8 do tyłu). Sprzęgło jest cierne, suche, jednostopniowe, dwutarczowe. Powyższe atrybuty decydują o przydatności ciągnika przy długotrwałej pracy na dużych powierzchniach. Natomiast niskie zużycie paliwa przy regularnym i intensywnym użytkowaniu ma kolosalne znaczenie dla zasobności portfela.

MTZ BELARUS 1523.3 to mocny ciągnik, do którego można podpiąć ciężkie maszyny rolnicze. Posiada trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi z dwoma pionowymi siłownikami o maksymalnym udźwigu do 6500 kg – przy załączeniu dwóch siłowników C 90 MONOBLOCK.

Tylny podnośnik EHR (tylko w MTZ Belarus 1523.3).

Tylny podnośnik jest wyposażony w EHR (można zaprogramować wszystkie funkcje, np.: wysokość unoszenia i opuszczania). W wyposażeniu podstawowym ramiona tylnego tuza posiadają eurohaki (cbm). Tuzem można sterować z zewnątrz – elektrohydrauliczne. Wał odbioru mocy (540/1000) posiada 6 (dla 540 obr/min) lub 21 (dla 1000 obr/min) wpustów. Na stabilność ciągnika wpływa także waga (prawie 6t) oraz dobrej jakości ogumienie: przód (420/70 R24) i tył (520/70/R38). Dopuszczalna masa holowanych przyczep wynosi 15 ton.

W ciągniku ograniczono elementy, które mogłyby wpływać na jego awaryjność. Budowa jest na tyle prosta, że w razie potrzeby serwisowanie można wykonać we własnych zakresie w gospodarstwie. To dodatkowy atut, który przy okazji jest kolejnym punktem wpływającym na opłacalność zakupu. Na wygodę użytkowania wpływa panoramiczna, wyciszona, ogrzewana kabina oraz amortyzowane siedzenie Grammera z regulacją. W porównaniu z innymi modelami ciągnik ma bardziej nowoczesny wygląd i większą kabinę.

Silnik

  • marka: MMZ D-260.1S2,
  • moc znamionowa: 116 kW (158 KM)
  • max. moment obrotowy: 660 NM przy 1400 obr./min,
  • pojemność silnika 7120 cm3,
  • jednostkowe zużycie paliwa 222 g/kWh,
  • chłodzony cieczą,
  • 6 cylindrów, turbodoładowany.

Skrzynia biegów

  • mechaniczna synchronizowana, czterobiegowa z dwoma zakresami prędkości: polowe, szosowe i czterozakresowym reduktorem,
  • liczba biegów: przód/tył: 16/8,
  • sprzęgło: cierne, suche dwutarczowe, jednostopniowe,
  • max. prędkość 36 km/h.

Układ hydrauliczny

  • typ: Elektrohydrauliczny typu EHR,
  • max. wydatek pompy 56 dm3/min,
  • ciśnienie max. w układzie 180 – 200 Bar,
  • hydraulika zewnętrzna – 3 pary wejść hydraulicznych,
  • max. udźwig podnośnika: 6500 kg.

Wał odbioru mocy (WOM)

  • zakres prędkości pracy Niezależny 540 przy 1924 obr./min – 1000 przy 1909 obr./min,
  • typ/rodzaj Hydromechaniczny, zależny 3,82 obr./drogi.

Układ kierowniczy

  • wspomaganie hydrostatyczne z dwoma cylindrami dwustronnego działania.

Przedni most napędowy

  • napęd: 4×4 / załączany elektrohydraulicznie,
  • krzyżakowy.

Układ hamulcowy

  • hydrauliczny, tarczowy, mokry, niezależny.

Masa i wymiary ciągnika

  • masa własna ciągnika: 6400 +- 100 kg,
  • długość całkowita: 4710 +- 50 mm,
  • wysokość: 3000 +- 50 mm,
  • szerokość: 2250 +- 10 mm,
  • prześwit agrotechniczny: 620 mm,
  • rozstaw kół przednich: 1540 – 2115 mm,
  • rozstaw kół tylnych: 1520 – 2435 mm,
  • rozkład masy (przód/tył): 2100 +- 40 / 3860 +- 60 kg.

Ogumienie

  • przód 420/70/R24,
  • tył 520/70/R38.

Dodatkowe informacje

  • zbiornik paliwa: 190 l,
  • układ pneumatyczny: dwuobwodowy,
  • zaczep przedni: widełkowy,
  • zaczep rolniczy tylni: widełkowy,
  • dolny zaczep transportowy: listwa dolna,
  • obciążniki przednie: 8×45 + 2×40 kg.